Knuffeltje hier, knuffeltje daar..... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ilse en Nienke - WaarBenJij.nu Knuffeltje hier, knuffeltje daar..... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Ilse en Nienke - WaarBenJij.nu

Knuffeltje hier, knuffeltje daar.....

Door: Ilse en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Nienke

26 November 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Vriendjes&Vriendinnetjes!

Wij willen graag even de aandacht voor het volgende:

Sinds 1 november 2007 is er op Sizanani Village (het terrein waar wij wonen) een Cuddle Company! Wij zijn bij de opzet van deze fabriek ook nauw betrokken geweest dus willen graag reclame maken voor dit FANTASTISCHE project! Deze fabriek is een project van de Nederlandse organisatie Kids’ Rights. In de Cuddle Company produceren ze zogenaamde “Zeps”. Zep is een knuffelbeest met het lijf van een zebra en de kop van een papegaai. Het is de creatie van de bekende Nederlandse kinderboekenschrijfster Nicolle van den Hurk. (zie foto’s!)

De 40 mensen (voornamelijk vrouwelijke naaisters) die in de fabriek werken zijn allemaal HIV besmet en komen uit townships hier uit de buurt. Van de Cuddle Company krijgen ze een gezonde, voedzame lunch, welke hun gezondheid bevordert en krijgen ze via de Cuddle Company gratis toegang tot diverse health-care faciliteiten. Tevens krijgen de naaisters een goed salaris waarmee ze hun gezin kunnen onderhouden. Met dit project bereikt men dus een groot aantal mensen!!!

De opening van de Cuddle Company was een hele happening (zie foto's). Ook Ludo&Janine uit Goede Tijden Slechte Tijden waren aanwezig als ambassadeurs van Kids' Rights. De eerste Zep werd in ontvangst genomen door een jongetje met HIV-Aids. Zijn medicijnen slaan niet aan en de verwachting is dat hij het einde van het jaar niet halen gaat.. Dan is zo'n Zep echt een lichtpuntje..

Wij zijn ondertussen helemaal fan van Zep en willen jullie graag met dit Zep-virus besmetten!!! Vanaf eind deze maand is Zep met het kinderboek te koop bij de Bijenkorf en Blokker. Zeps zijn tevens te bestellen via de webwinkel van ABNAMRO. Een superrrrleuk Sinterklaascadeautje, dus KOPEN! Het geld komt echt hééééél erg goed terecht! Want... voor elke Zep die jullie kopen krijgt een kindje hier in een township ook een Zep! Wij weten uit ervaring, met dit kleurige beest zijn ze verschrikkelijk blij!!!

Alvast bedankt namens iedereen hier in Bronkie voor het kopen van Zep!

Liefs, Nienke&Ils

p.s. Liselot, Ninthe en Stijn, jullie papa’s en mama’s mogen géén Zep voor jullie kopen!!! Natuurlijk wel voor andere lieve kinderen!!! ;-)

• 26 November 2007 - 18:42

Wietsie:

En de poten zijn van een giraffe niet te vergeten!
    Mooi project ik zal mensen aanmoedigen de beestjes te kopen! Jullie zijn goed bezig!
    Succes daar nog en vanaf overmorgen eigenlijk vooral heeeel erg veel plezier en geniet ervan (en pas op jullie zelf)!
    Hele dikke kus

• 26 November 2007 - 18:56

Wietsie:

en dan bedoel ik natuurlijk de lengte van de poten haha

• 26 November 2007 - 22:11

Lisanne:

Wat een goed project!! Ik ga het zeker promoten hier, leuk idee voor sinterklaas, hopelijk worden er veel van verkocht!
    Veel plezier met joep dadelijk en blijf genieten van al het moois daar! Kus lies

• 27 November 2007 - 09:46

Jan & Linda:

Hoi meiden,de Zep is door jullie al aardig bekend geworden in Nederland. Het beessie heeft al op verschillende site's gestaan. Hopenlijk gaan er heel veel van over de toonbank. Leuke foto's en video's!!! We hopen dat het verder allemaal goed gaat met jullie. Fijne vakantie gehad? Hier alles oké.

Dikke (Zep)knuffels van ons.