Kaapstad (en omgeving) van A(drenline) tot Z(uipen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ilse en Nienke - WaarBenJij.nu Kaapstad (en omgeving) van A(drenline) tot Z(uipen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ilse en Nienke - WaarBenJij.nu

Kaapstad (en omgeving) van A(drenline) tot Z(uipen

Door: Ilse en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Ilse en Nienke

05 Januari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve lezers en lezeressen,

Tsjeeeee! Waar moeten we beginnen!!! Allereerst wensen wij jullie natuurlijk allemaal een superfantastischgaafmegamooi nieuwjaar toe vanuit een tropisch Mozambique! We hopen dat julie mooie feestjes hebben gevierd met Kerst en Oud&Nieuw…

En nu… we hebben echt VEEEL te VEEEL meegemaakt om in 1 verhaal te vertellen… Dus beginnen we maar waar we de vorige keer gebleven zijn.: Joep ophalen van Jo’burg Airport om de volgende dag maar meteen door te vliegen naar Cape Town samen met Coor en Jas. Bij aankomst bracht onze zingende, kleingeschapen taxichauffeur Wachid (also known as the wiggler cab-driver) ons naar ons verblijf voor de geplande 3 dagen Kaapstad… En dat was dit keer geen afgeragte dorm in een brak hostel, neeeeheeeeeeee.. het was een heuse villa, letterlijk op het strand, met twee kuikens als hosts. Onze ogen vielen uit onze kassen, wat een droom!! Zelf Cray-fish (soort kreeft) vangen in de zee en ’s avonds als diner oppeuzelen, uitzicht op de Tafelberg, vanaf het balkon bijna de zee in kunnen springen, een oud Engels topmodel als logee, elke avond genieten van de magnifieke zonsondergang en enorm lachen met de 2 kuikens (lees 18-jarige superschattige, gastvrije pluizebolletjes uit Engeland). Die 3 geplande dagen werden er dus al gauw meer.. zeg maar 12! Daarin ontzettend veel ondernomen en beleefd....

Om te beginnen, een geweldige stap-avond in Longstreet (DE place to be in Cape Town), waarbij we heel wat wiggelende mannen en vrouwen van ons af hebben moeten slaan.. De volgende dag zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest, de plek waar de 2 oceanen (Indische en Atlantische) samen komen. Deze plek is onbeschrijfelijk mooi!!! Niet te bevatten dat de natuur zulke wonderen bevat.... Evenals de bizarre Tafelberg, die zijn naam te danken heeft aan de nagenoeg horizontale top. Een mooi uitzicht over de gehele Kaap, zeker hangend aan een touwtje... (abseilend dus!).

En tsja, als pure levensgenieters temmidden van de wijnvelden, moest er natuurlijk ook aan alle wijnen geproefd worden! (zonder uit te spugen!) Op naar Stellenbosch en Franschhoek... Boschendal en Eikendal zijn de wijnboerderijen die we bezocht hebben.. Heeeerlijk gedronken en gepicknickt als ware royals in de hoffelijke tuinen van Boschendal.
Verder hebben we de familie Pinguin nog een bezoekje gebracht op Boulder’s Beach, erg grappige maar onwijs stinkende beesten!

Ook Robbeneiland mocht niet overgeslagen worden door ons als echte Nelson-fans. Een hele indrukwekkende, interessante dag. We werden rondgeleid door een ex-gevangene die zelf een bom had geplaatst in een (waarschijnlijk regerings-) gebouw. Het was boeiend door hem rondgeleid te worden en door de gangen en cellen te lopen waar Nelson, en vele anderen met hem, de hel hebben doorleefd (maar niet allen overleefd). Wat kunnen mensen wreed zijn!!!! Dit hebben we tevens gezien in het Slavenmuseum. Mensen kunnen beesten zijn.

Maar wij kunnen feesten als beesten!!! Zeker als Mr. Fat Boy Slim himself de plaatjes weer goed aan elkaar weet te draaien. Super-concert, goede sfeer, heerlijk gefeest!

Maar helaas, aan alles komt een eind... We moesten echt doorreizen en de kuikens en de fantastische villa in Kommetjie vaarwel zeggen, snik snik! In een superrelaxte (maar niet al te grote) auto zijn we de garden-route afgereisd. En tsja, door de koopdrang van de vrouwen (sorry Joep!) zaten we met 11 maskers, een compleet servies-set, 5 backpacks en oh ja, wij met z’n 5-en, een beeetje krapjes...

Het was een fantastische route langs de kust, onderweg walvissen gespot en genoten van het uitzicht. Even op het zuidelijkste puntje van Afrika geluncht en doorgestoomd naar Plettenberg Bay. Daar hadden we ondertussen wat adrenaline nodig.. Parachute springen dan maar!!! (Thanx Stefke!) Dit was echt TE gaaaf! Even van ruim 3 km. hoogte uit een vliegtuig springen.. Een vrije val van ong. 40 seconden en dan vliegen als een vrij vogeltje met uitzicht over de zee, walvissen, scheepswrakken en velden van de Garden Route en de bergen van de Karoo, adembenemend mooi en spannend! Voor de geïnteresseerden, het is vastgelegd op dvd.
En Joep had nog niet genoeg adrenaline ervaren, struisvogel-rijden dan maar! Wij vonden het schattige beesten, een beetje eng misschien.. Maar onze stoere Joep heeft letterlijke doodsangsten uitgestaan en zijn grenzen verlegd.. Hij kon niet achterblijven, alle vrouwen klommen één voor één op de rug van een struisvogel, dus hij moest wel... Gevolg... Joep:”Whoeeeeeehoeeehoeee, Whoeeehoeeehoeeeeeeeeeeeeeeeeee”! En dit dan in de hoogste toonsoort ooit geproduceerd uit een mannelijke strot.

De Garden Route hield op in Port Elisabeth waar we nog even door het Addo National Park zijn gecrosst om leeuwen te spotten.... Maar die beesten vinden ons stinken ofzo, geen 1 leeuw gezien!! Wel een hoop andere beesten, maar ja, die zijn niet interessant meer... Nog een trip gemaakt naar Lesotho, een klein landje midden in Zuid Afrika waar we een beetje van het traditionele leven van de mensen in Lesotho hebben mogen proeven. Vervolgens de volgende dag snikkend afscheid genomen van Coor, Jas en ons rode bakkie. Deze hebben we ingeruild voor onze nieuwe aanwinst, een glimmend nieuw hip gay-bakkie. Deze kreeg allereerst de naam Geer (supersoepel), daarna de naam Goor (te smerig!). Via Kimberley waar de diamanten voor het oprapen liggen (en de film Blood Diamond op gebaseerd is), stiekem een diamantje meegestolen en op naar de woestijnen van Namibië!!!!!! Deze trip verdient een nieuwe Waarbenjij! Dus houd jullie mail maar goed in de gaten!

Dikke zoenen, Nienke en Ils

• 05 Januari 2008 - 16:56

Shelley:

hey meiden,

klinkt allemaal super goed. geniet nog van de laatste paar daagjes!

xxx

• 05 Januari 2008 - 16:57

Maapen:

Fantastisch gewoon!

Heb alles natuurlijk al telefonisch meegekregen maar jullie doen het echt goed daar!

Nu nog even een lekker kleurtje oppikken in Mozambique en dan weer lekker terug naar de kou!

Tot snel liefies!

Kus

• 05 Januari 2008 - 17:17

Inge En Bob:

He Ils, ben jaloers, vooral dat villa gedeelte. Laatste tijd veel aan je gedacht. Bedankt voor je kaartjes en smsjes.. Had je die van mij ook nog gehad met het nieuws?? Geniet er nog van en tot snel. xxx

• 05 Januari 2008 - 17:20

Céline:

Echt weer hele verhalen, nog ff genieten van jullie avontuur!!
    Super om je stem te horen,maar zal blij zijn als ik je eindelijk weer kan knuffelen.
    Dikke kus Céline

• 05 Januari 2008 - 17:46

Ingrid:

Nou Ilse, klinkt allemaal fantastisch !!
    Geniet er nog maar van om straks weer "rustig" te kunnen landen op aarde. Dit is echt in de wolken zijn, wauw.
    Liefs
    Ingrid en rest

• 05 Januari 2008 - 17:47

Huub & Lot:

hehe...oh oh oh... Nog even genieten en alvast goede reis! tot in Nederland!
    Kus

• 05 Januari 2008 - 20:56

Wietske:

Waaaa wat klinkt dit goed allemaal!
    Ohhh en parachutespringen? Ik ben jaloers!!!
    Ben heel benieuwd naar de foto's en alle andere verhalen!
    Ik vind het stiekem toch best wel fijn dat je weer bijna terug bent hoor zussie!

Hele dikke kus en geniet nog de laatste daagies!

• 06 Januari 2008 - 09:26

Hoge Stem!!;(:

klinkt goed , was ik er maar bij.... oh nee ik was erbij!! Vet!
    Heel veel kussen voor aan het strand!

• 06 Januari 2008 - 11:27

Jasmijn:

Geef Adolf een dikke kus van ons!! haha!

• 06 Januari 2008 - 13:11

Corrien:

Boehoehoeeeeeeeeee ik wil weer teruuuuug!

• 06 Januari 2008 - 13:58

Iris:

Geweldig Ilse!! klinkt echt heeel erg cool allemaal!!

Bijna terug!! Geniet nog van al het moois de laatste paar dagen, ben ook wel weer blij dat je terugkomt hoor!!

Groetjes, Iris

• 06 Januari 2008 - 19:19

Robbert En Marije:

Ha lieve aventuriers,
    wat een prachtige, te gekke verhalen!
    geniet van de laatste dagen, en ook wel fijn dat jullie bijna weer terugkomen...
    Goede reis,
    veel liefs en dikke kussen
    Rob en Marije

• 06 Januari 2008 - 19:41

Marijke:

Haaaa!!
    wat een super stoere verhalen weer! En ja, ook Joep vind ik stoer hoor, ondanks zijn sopraangezangen..

Nog even heeeeerlijk genieten daar!!
    kussen, Marijke

• 06 Januari 2008 - 20:08

Marieke:

Ha dames,

Wat een mooie avonturen weer. Wat hebben jullie weer veel meegemaakt zeg! Nien ik kijk er echt naar uit je weer in levende lijve te zien en lekker bij te kunnen kletsen!!

Liefs Marieke

• 06 Januari 2008 - 21:02

Koen:

Zo...hoezo weer eens veel meegemaakt:O nja...ik kan niet wachten om alleeeee andere verhalen te horen. Mijn 'avonturen' (sorry dames maar ik kan echt niet aan jullie avonturen tippen) staan in een mailtje geschreven. Tot snel!!! Kuss

• 07 Januari 2008 - 10:18

Jan Jacob:

wow, das nog eens een lekker mooi druk ingeplande trip, en ook nog naar namibie, goed bezig :D

• 07 Januari 2008 - 11:31

Eefie:

dag liefies! Te weinig minuten over om jullie verhaaltje te lezen....maar dat ga ik natuurlijk heeeeeel snel doen!! Ils, ik probeer je te smsen op je afrikanummer maar krijg steeds mislukt afleverberichten? klopt dat? hoop dat alles heel goed met jullie gaat!! hele dikke zoene vanuit de hete outback van australie!!

• 07 Januari 2008 - 21:51

Andor:

Zo, dat klinkt allemaal super vet dames! Ben erg onder de indruk.
    Het is mooi te lezen lezen dat jullie de tegenstellingen zo goed hebben ervaren gedurende de studie en reis.
    Nog heel veel plezier en ik hoop jullie snel weer in levende lijven te ontmoeten!

Dikke kus,

Andor